دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 253292
تعداد نوشته ها : 658
تعداد نظرات : 621
Rss
طراح قالب

فشردن كليد F3 نيز امكان خروج از مراحل نصب را فراهم مي كند.

براي ادامه نصب كليد ENTER را فشار دهيد . پنجره اي مطابق شكل زير نمايان شده كه شرح توضيحات مربوط به توافق نامه استفاده از اين سيستم عامل است . با انتخاب كليد F8 از اين صفحه عبور كنيد.

برنامه Setup شروع به بررسي سيستم شما كرده تا نسخه هاي قبلي سيستم عامل ويندوز را در صورت وجود در سيستم تشخيص مي دهد. پس از بررسي سيستم پنجره اي همانند شكل زير نمايان شده و درايو هاي سيستم شما را ليست مي كند. شما در اين قسمت مي توانيد مسيري كه براي نصب ويندوز مورد استفاده قرار مي گيرد را تعيين كنيد.

تصوير زير مربوط به حالتي است كه سيستم از قبل فاقد هيچ نوع سيستم عاملي بوده و هارد آن نيز پارتيشن بندي و فرمت نشده است . فضاي هارد مذكور بصورت Unpartitioned و 4 گيگابايت نشان داده شده است.

شما مي توانيد براي نصب ويندوز اين فضا را تقسيم كنيد. تقسيم فضا در اين مرحله همانند استفاده از فرمان Fdisk صورت مي گيرد.

براي اين منظور كليد C در صفحه كليد را انتخاب كرده و سپس در پنجره بعدي فضاي مورد نظر خود را در آن وارد كنيد.

پس از تاييد مجدداً به صفحه Unpartitioned ارجاع داده مي شويد. مجدداً بر روي فضاي Unpartitioned رفته و كليد C را انتخاب كنيد. در اين مرحله اگر مايل بوديد درايو هاي ديگري ايجاد كنيد فضاي مورد نياز را وارد كنيد و در غير اين صورت كليد Enter را فشار دهيد تا كل فضاي باقي مانده به درايو دوم اختصاص داده شود.

اگر از قبل سيستم شما پارتيشن بندي شده يا اگر سيستم عاملي از قبل بر روي آن نصب مي باشد شما مي توانيد درايو مورد نظر خود را جهت نصب ويندوز انتخاب كنيد.

توجه : در صورتي كه مي خواهيد سيستم عامل ويندوز قديمي خود ( مثلاً 98 يا 2000 يا ME يا ... ( را حفظ كنيد، نبايد ويندوز XP را بر روي درايوي كه اين سيستم عامل ها در آن نصب شده اند ، نصب كنيد . انجام اين كار با تداخل در برنامه ها و پوشه هاي شما بالاخص پوشه Program Files ، باعث بروز برخي ايرادات خواهد شد.

همانطور كه در بالا عنوان شد، اگر شما سيستم خود را از قبل پارتيشن بندي كرده باشيد در اين پنجره نام آنها را مشاهده خواهيد كرد. حال ممكن است شما بخواهيد قبل از پياده سازي و نصب ويندوز XP تغييري در تعداد يا حجم پارتيشن هاي خود ايجاد كنيد.

براي اين كار بايد بر روي نام درايو مورد نظر رفته و كليد D را در صفحه كليد انتخاب كنيد. در پنجره بعدي و براي تاييد حذف كليد L را فشار دهيد. پس از انتخاب اين گزينه مجدداً در صفحه با فضايي تحت عنوان Unpartitioned مواجه خواهيد شد كه بايد مطابق روض فوق الذكر آن را به درايو خاصي تخصيص دهيد.

در برخي موارد پس از تخصيص فضا و پارتيشن بندي ، فضايي اندك بصورت Unpartitioned باقي مي ماند كه مي توانيد از آن صرفنظر كنيد.

توجه : حذف يك پارتيشن باعث از بين رفتن كل اطلاعات موجود در آن خواهد شد. از اين رو حتماً قبل از انجام چنين كاري اطلاعات پارتيشن خود را بررسي كرده و در صورت نياز نسخه پشتيباني از آن تهيه كنيد.

براي شروع نصب بر روي نام درايو مورد نظر رفته و كليد ENTER را فشار دهيد .

در صورتي كه در اين مرحله قصد اتمام فرايند نصب را داريد و مي خواهيد از اين برنامه خارج شويد كليد F3

را انتخاب كنيد.


دسته ها :
دوشنبه نهم 5 1385
X