دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 253243
تعداد نوشته ها : 658
تعداد نظرات : 621
Rss
طراح قالب
 

پس از اين مرحله با صفحه اي مواجه خواهيد شد كه چهار گزينه مختلف Format در آن قابل انتخاب است.

مطابق استاندارد هاي كامپيوتري دو نوع قالب بندي و فرمت براي هارد ها مورد استفاده قرار مي گيرد. حالت اول و قديمي كه مورد استفاده سيستم عامل هاي ويندوز 98 بود كه با عنوان FAT از آنها نام برده مي شود و در حالت بعدي كه از لحاظ امنيتي و سرعت عملكرد بهتري دارد كه NTFS ناميده مي شود.

گزينه اول و سوم در اين صفحه هر دو به حالت قالب بندي NTFS اشاره دارد. انتخاب گزينه اول فرمت هارد را در وضعيت Quick و به سرعت انجام مي دهد ولي حالت سوم مدت زمان بيشتري به خود اختصاص داده و درايو تعيين شده را بطور كامل فرمت مي كند( اگر شما از قبل دراوي خود را فرمت نكرده ايد يا اگر پارتيشن بندي خود را تغيير داده ايد بايد از حالت سوم استفاده كنيد.

به همين ترتيب گزينه دوم و چهارم نيز مربوط به قالب بندي FAT است.

توجه : اگر شما در سيسيتم تان ويندوز 98 يا ME داشته باشيد و گزينه NTFS را انتخاب كنيد، پس از اتمام مرحله نصب ويندوز و با اجراي وسندوز 98 يا ... ديگر به پارتيشن NTFS دسترسي نخواهيد داشت و اين درايو تنها از طريق ويندوز XP در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

با توجه به توضيحات فوق نوع فرمت و قالب بندي سيستم را انتخاب كرده و كليد ENTER را فشار دهيد.

براي صرفنظر كردن از مرحله نصب مي توانيد كليد ESC را فشار دهيد.

 

پس از اين مرحله پنجره ديگري نمايان شده و سسيستم شما پس از مدتي Restart مي شود.

 


پس از راه اندازي سيستم شما نبايد كليدي را در هنگام نمايان شدن Press Any Key فشار دهيد و بايد مراحل نصب از طريق هارد انجام شود( بهتر است در اين مرحله وارد BIOS سيستم خود شده و آن را به حالت اول بازگردانيد) .

از اين قسمت فرايند اصلي نصب ويندوز با نمايان شدن شكل زير آغاز مي شود.

بطور معمول مدت زمان بالاي 50 دقيقه جهت نصب به شما نشان داده مي شود.

پس از اتمام مراحل Collecting information ، Dynamic Update ، Preparing installation به مرحله Installing Windows مي رسيم.

پنجره اي كه در اين قسمت ديده مي شود مربوط به تنظيمات Regional and Language Options مي باشد. در اين قسمت با انتخاب گزينه Customize و Details كشور و زبان خود را انتخاب كنيد ( ايران ، فارسي) . البته پس از انجام نصب و از طريق Control Panel نيز مي توان اين تغييرات را اعمال كرد. اگر مشكلي با اين قسمت داريد مي توانيد بدون اعمال تغييري گزينه Next را انتخاب كنيد.


دسته ها :
دوشنبه نهم 5 1385
X