دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 257943
تعداد نوشته ها : 658
تعداد نظرات : 621
Rss
طراح قالب

آموزش تصويري نصب ويندوز XP

 

براي نصب ويندوز XP دو شيوه وجود دارد. در حالت اول ممكن است شما در سيستمتان نسخه هاي ديگري از ويندوز را نصب كرده باشيد. در اين حالت با قرار دادن سي دي ويندوز XP مي توانيد شروع به نصب اين برنامه بكنيد. در حالت دوم كه ما در اينجا به توضيح جامع آن مي پردازيم يا در سيستم تان از قبل ويندوز نصب نشده است يا دچار مشكل شده و قابل اجرا نيست يا اينكه شما مي خواهيد خودتان كنترل كامل بر روي فرايند نصب اعمال كنيد.

در اين وضعيت شما بايد ابتدا سيستم را از طريق CD-ROM راه اندازي كنيد. بسته به نوع سيستم تان بايد درايو راه انداز سيستم خود را از هارد به CD-ROM تغيير دهيد.

در Mother Board هاي جديد گزينه اي با نام Boot وجود دارد كه مي توانيد آن را انتخاب كنيد . سپس با فلش هاي جهت دار بر روي گزينه اول رفته و كليد Enter را فشار دهيد. از ليست نمايان شده CD-ROM را انتخاب كنيد . برخي از Mother Board ها در اين قسمت نام CD-ROM شما را نشان مي دهند. مثلاً اگر شما از مدل ASUS استفاده مي كنيد اين نام را مشاهده خواهيد كرد. در صورتي كه در گزينه هاي پائيني نام CD-ROM شما انتخاب شده است مي توانيد با استفاده از كليد هاي “+” يا “-“ صفحه كليد ترتيب قرار گيري آنها را تغيير دهيد. توجه داشته باشيد كه براي نصب ويندوز حتماً بايد CD-ROM در اولين گزينه قرار گيرد.

در سيستم هاي قديمي تر Boot سيستم اصولاً در حالت A/C قرار دارد كه بايد به CD-ROM تغيير كند.

پس از اعمال اين تغييرات كليد F10 را فشار داده و با انتخاب گزينه Y تغييرات اعمال شده را ذخيره كنيد.

سيستم را مجدداً Restart كنيد و پس از نمايان شدن كليد Press any Key … يكي از كليد هاي صفحه كليد را فشار دهيد تا سيستم از طريق سي دي Boot شود .

برنامه شروع به كپي فايلهاي مورد نياز خود مي كند.

سپس مطابق شكل زير با پنجره اي با سه گزينه مواجه خوايد شد كه با فشار دادن كليد ENTER ويندوز شروع به نصب مي كند.

فشردن كليد R در سيستم باعث مرمت و بازسازي اطلاعات ويندوز قبلي شما مي شود( اين گزينه براي مواردي استفاده مي شود كه شما از قبل بر روي سيستم خود ويندوز XP نصب كرده ايد ولي با بروز مشكلاتي نمي توانيد به درستي از آن استفاده كنيد و اين قسمت سعي در كپي و بازسازي برخي فايلهاي مورد نياز كرده و سيستم را مجدداً در وضعيت اجرايي و عملياتي قرار مي دهد)


دسته ها :
دوشنبه نهم 5 1385
X